Életmód, edzés, motiváció

Az egészséges életmód alapjai

Az embereknek megfelelő táplálkozásra van szükségük, mind a fizikai, mind a mentális egészséghez. Rengeteg ember arról panaszkodik, hogy nincs elég energiája és érzelmileg is nullán vannak.Kevesen mozognak napi vagy heti rendszerességgel. A legtöbben étkezéseket hagynak ki, gyorsétteremben étkeznek, vagy otthon mirelit ételt csinálnak a mikróban. Én nem vagyok táplálkozási tanácsadó, nincs dietetikus végzettségem, de megfigyeléseim és kutatásaim alapján had adjak pár jó tanácsot az energiaszint növelésére. Ezek a pontok a későbbiekben kifejtésre fognak kerülni.

1. Étkezz megfelelően!

egészséges étel

Ez mit jelent? Azt, hogy igazi, nem feldolgozott ételekből álljon az étrended. Kerüld az adalékanyagokat tartalmazó ételeket. Kerüld a sót, a finomított cukrot és fehér lisztet. Testünket folyamatosan támadják az úgynevezett szabad gyökök. Ezek olyan anyagok, amik a szervezetünket sejtszinten károsítják. Felhalmozódik a szervezetünkben, ha rossz zsírokat fogyasztunk, dohányzunk, sok alkoholt iszunk. A szabad gyökökkel szemben úgy tudjuk felvenni harcot, ha nagyon sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, egyszeresen telítettlen olajokat használunk a salátákhoz, vagy a főzéshez pl. oliva olajat. Csak sovány húsokat fogyasszunk pl. hal, szárnyasok. Ezzel az egy testtel gazdálkodhatunk. Adjuk meg neki azt, ami jó!

Egészséges, ha az ember kisebb adagokat eszik, de gyakrabban. Két étkezés között nassolj egy kevés fehérjét és a vércukor szinted is kordában lesz tartva. Olvasd el minden csomagolt étel címkéjét, amit az asztalra tesz. Nem kell éhezni. Csak étkezz megfelelően.

2. Mozogj rendszeresen!

bootcmap

Az emberek kevesebb, mint 15%-a mozog rendszeresen. Nem kell testépítőnek, vagy ultrafutónak lenni. Az átlagembereknek nem ajánlott a “fittség” ilyen magas szintje. Arra szeretnélek csak rávenni, hogy mozogj többet. Mozgólépcső helyett használj lépcsőt! Parkolj messzebb a céltól! Heti 3-4 alkalommal sétálj 1 órát! Csökkents le minden olyan dolgot, ahol órákon át mozdulatlanul ülsz, pl tv nézés vagy számítógépezés. Ha ülő munkát végzel, néha állj föl mozogni. Minél többet mozogsz, minél több izmot építesz, annál gyorsabb lesz az anyagcseréd. Minél többet mozogsz, annál fittebb és egészségesebb leszel!

3. Használj táplálékkiegészítőket!

double x

Az orvosi kutatások egyértelművé tették: Mindenkinek javasolt táplálékkiegészítőket szednie! Ezek a termékek nagyon látványosan növelik az energiaszintet és képesek megelőzni, akár visszafordítani a legkomolyabb betegségeket is pl. rák, szív és érrendszeri betegségek, csontritkulás, cukorbetegség. Csak és kizárólag olyan céget válassz, amely 100% természetes alapanyagokat használ, megfelelő feldolgozási technológiával dolgozik, komoly minőség ellenőrzést végez. Alapként egy jó minőségű multivitamint, ásványi anyag kiegészítőt és omega3 kapszulát érdemes szednie MINDENKINEK! Én ezek mellé még szedek ízületvédőt, antioxidánsokat. Különböző betegségre, különböző vitaminok és táplálékkiegészítők léteznek. Erről majd máskor. Ami fontos, hogy a sejtjeid a bevitt tápanyagokból épülnek fel. Én inkább vitaminokban gazdag, transzzsírmentes sejteket szeretnék.

4. Igyál elegendő mennyiségű tiszta vizet!

víz

Testünk nagy része vízből áll. A víz hidratálja és tisztítja a szervezetünket. Naponta minimum 2 liter vizet kell meginnunk, de aki sportol, annak többet. Én naponta 3-5 liter vizet iszok. (Olvastam egy könyvet, ahol az író azt írta, hogy találkozott egy légióssal, aki napi 6 liter vizet ivott meg és ő volt a legfittebb ember, akivel valaha találkozott!)

Két fontos szó a vízzel kapcsolatban: friss, tiszta

Rengeteg vegyszer és szennyeződés található a csapvízben. Rákkeltő anyagok, mikroorganizmusok, baktériumok. A műanyag flakonokban kapható “friss” több hónapos vízről ne is beszéljünk. Mind környezetbarátilag, mind egészségileg nem a legelőnyösebb. Legjobb, ha beszerzel egy prémium minőségű víztisztítót. Hosszútávon olcsóbb, mint a betegeskedés.

5. Ne dohányozz és ne fogyassz alkoholt!

Tobacco_and_Alcohol_by_Thinkbolt

A dohányzás egészségre káros hatása annyira jól dokumentált, hogy gyakorlatilag a dohányzás egyenlő az öngyilkossággal. A cigaretta kivonja a szervezetből a b és c vitaminokat és szabad gyökök milliói szabadulnak fel a testben egy szál cigaretta után is.

Az alkohol is egy kényes téma. Vannak, akik tudnak biztonságban alkoholt fogyasztani, kis mennyiséget, de vannak, akik sajnos túlzásba viszik. Fizikailag és érzelmileg is rossz dolgok írhatóak az alkohol számlájára.

6. Pihenj eleget!

pihenés

A testnek egyértelműen szüksége van a pihenésre! Vannak, akik öt- hat óra alvással is kipihenik magukat, de van, akiknek 8-9 óra szükséges. Minél kialvatlanabbak vagyunk, annál kevésbé leszünk sikeresek és eredményesek. Ha reggel nehézkes az ébredés, akkor szinte biztos, hogy rossz a táplálkozásunk és nem pihenünk eleget.

 

Ha a tested jól működik, és az étrended rendben van, ha egyensúly van a munka, pihenés, mozgás terén… ha megfelelő táplálékkiegészítőket szedsz… és elegendő tiszta, friss vizet iszol, akkor reggelente tele leszel energiával, életkedvvel!