Életmód, edzés, motiváció

Guggolás

guggolás

Gyengék a lábaid? Ne is álmodj arról, hogy erős felsőtested lesz Muszáj fejlesztenünk az alsó testünket is, nem csak a felsőtestet. A guggolás a világ legjobb és legkomplexebb gyakorlata. A test számos izmait igénybe veszi. Ezért csinálják olyan kevesen. De ha erős, izmos lábakat vagy formás feneket szeretnél, akkor nem hagyhatod ki. De alapvetően, ha egy általános erőnlétet szeretnél megszerezni, akkor is kötelező ez a gyakorlat.

Megdolgoztatja az alsótest összes izmát, a combot, a feneket és még a vádlit is. Ezek mellett terhelést kap az alsó hát, a has izom is.

A guggolás a gyakorlatok királya.

10401781_842327342461465_1689874411_n

Helyes kivitelezés: Minél mélyebbre guggoljunk, annál jobb, de minimum addig, hogy a combunk merőleges legyen a földel. Fejünk kicsit felfelé nézzen egy fix pontra koncentrálva. Hátunk legyen egyenes, de nem kell erőltetni, csak természetesen. Térdünk ne mozogjon ide oda, egy vonalban legyen a lábfejet. Sarkunk ne emelkedjen fel, maradjon a földön. Minél többet guggolunk, idővel annál mélyebbre tudunk majd menni.

Nem utolsó sorban a guggolás megerősíti az ízületeket. Ha térdfájós vagy, akkor is bátran guggolj, el fog múlni a fájdalom. Persze nagyon fontos, hogy megfelelő technikával csináld.

Amíg saját testsúllyal nem tudsz normálisan guggolni 50-60 ismétlést, addig a súlyokra fölösleges gondolnod. Egyébként vannak a guggolásnak nehezített változatai, majd lesz róla szó.