Életmód, edzés, motiváció

Hogyan vegyem rá magam az edzésre?

missing motivation

Nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de számomra nem egyértelmű, hogy, amikor hazaérek a napomból, még rávegyem magam az edzésre. Nekem ez egy nagy kihívás, hogy hogyan motiváljam magam a testedzésre. Mert tudom, hogy muszáj, hogy az nem opció, hogy ne edzek, meg, hogy no excuses!, de akkor is, van, hogy nehéz.

Ha ezzel egyedül vagyok, akkor ez a cikk csak nekem szól, de azért gondolom más is van így ezzel. Leírok pár dolgot, ami nálam működik. Ezeket az elveket személyiség fejlesztő könyvekből szedtem, emiatt az élet más területén is lehet alkalmazni, pl amiről tudod, hogy kellene csinálni, de nem tudod rászánni magad.

1. Cél

Erről már volt szó. Ha ilyen időszakod van, amit fentebb leírtam, akkor érdemes megállni egy kicsit és letisztázni, hogy mi is a célod az edzéssel. Fogj egy darab papírt és írd le, hogy mik azok a dolgok, amiket el szeretnél érni az edzéssel. Pl: egészségesebb szeretnél lenni, erősebb lenni, izmosabb lenni, lefogyni, energikusabbnak lenni, több fekvőtámaszt lenyomni stb. stb.

Ha van egy célod, sokkal könnyebb lesz a napi edzés rutin, mert lesz egy Miérted.

2.Terv

Legyen egy pontos terved, amiben benne van az edzés, a pihenés. Ne csak egy egyszerű edzéstervet írj, hogy miből mennyi mikor?. Írd le, hogy mi a heti terved, de legyen hozzá havi terv és akár napi terv is. Ezzel lesz egy “kötelezettség” félesége a dolognak, mintha muszáj lenne.

3.Kitartás

Tartsd ki a céljaidért! Ne add fel! Lesznek nehézségek, lesznek visszaesések, lesznek problémák, de Te csak menj tovább és csak a céljaiddal foglalkozz. Muszáj hónapokon, éveken át kitartóan dolgoznod a célodért. Anélkül az csak egy álom marad.

 

Egyébként, ami még segíthet, ha van egy edződ vagy egy csapatod. Az nagyon sokat számít, ha épp nincs kedved edzeni. Nyilván otthon a legnehezebb mert 1000 dolog van, ami eltéríthet, de ha legyőzöd, akkor Te leszel a nyerő!